Disrupt Greece 2018: Τι κοιτούν οι ειδικοί της αγοράς όταν αξιολογούν μια startup

Disrupt Greece 2018: Τι κοιτούν οι ειδικοί της αγοράς όταν αξιολογούν μια startup

by Vassilis Samourkas

Μια θετική πρώτη εντύπωση στον κόσμο των επιχειρήσεων μπορεί να ανοίξει πόρτες σε μια σειρά από ευκαιρίες, τις οποίες ένας νέος επιχειρηματίας δεν συναντά συχνά όταν πραγματοποιεί τα πρώτα του εταιρικά βήματα.

Η προετοιμασία μια επιχειρηματικής ιδέας απαιτεί ευελιξία και δημιουργικότητα ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα παρουσιαστεί ενώπιον πιθανών συνεργατών, επενδυτών ή μελών μιας επιτροπής αξιολόγησης.

Για δεύτερη χρονιά το Disrupt Greece έχει τη χαρά και την τιμή να φέρει σε επαφή τους νέους επιχειρηματίες που προσβλέπουν στο επόμενο μεγάλο βήμα της startup τους, με μια σειρά από επιφανείς επιχειρηματίες, ανθρώπους της αγοράς και επενδυτές, οι οποίοι προσφέρουν τον πολύτιμο χρόνο τους για να ενισχύσουν με τη γνώση τους τον φετινό διαγωνισμό καινοτομίας.

Κάναμε, λοιπόν, στους κριτές και τους mentors του Disrupt Greece 2018, μια πολύ απλή αλλά και εξαιρετικά σημαντική ερώτηση: Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάτε όταν καλείστε να αξιολογήσετε μια startup;

Ας δούμε τι μας απάντησαν:

Οδυσσέας Ντότσικας – Founder & Managing Partner Project Agora

Τα δύο πρώτα πράγματα που αξιολογώ είναι το μέγεθος της αγοράς στην οποία επιχειρεί να δραστηριοποιηθεί το startup και την ποιότητα της ομάδας.

Chris Habachy – Co-founding partner of Charge Ventures

To 1o πράγμα, ήταν, είναι και θα είναι οι άνθρωποι πίσω από τις, ιδέες, τα business plans και τα projections. Το ιστορικό τους, η επιθυμία τους για διάκριση, η εμπειρία στο να διαχειρίζονται ανθρώπους, κεφάλαια και προβλήματα, η ικανότητα τους να παίρνουν κάτι από το «0» και να το εξελίσσουν, αυτά μετράνε.

Ανδρέας Στεφανίδης – Accelerator Director of Aephoria.net

Το πρώτο πράγμα που πάντοτε κοιτάω όταν καλούμαι να αξιολογήσω μια startup, είναι το όραμα των ιδρυτών ή της ιδρυτικής ομάδας.

Δανάη Μπεζαντάκου – CEO of Navigator Shipping Consultants

Μέσα από τη δική μου εμπειρία και φιλοσοφία για το επιχειρείν, το πρώτο πράγμα που κοιτάω είναι το σκεπτικό της επιχείρησης: Εάν καλύπτει κάτι που λείπει από την αγορά ή εάν το συμπληρώνει.

Παντελής Παπαγεωργίου – Founding Partner firstAthens corporate finance

Το πρώτο σημείο που κοιτάω όταν έχω μπροστά μου μια νέα επιχειρηματική πρόταση είναι ο κλάδος με τον οποίο ενασχολείται η startup.

Φίλιππος Ζακόπουλος – Managing Partner at Found.ation

Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό μίας startup είναι η ικανότητα να ακούει, να μαθαίνει και να προσαρμόζεται. Πολύ σπάνια μία startup καταλήγει να γίνεται πετυχημένη με την πρώτη ιδέα ή προϊόν που δημιουργεί. Πιο συχνά θα χρειαστεί να επαναπροσδιορίσει αυτό που κάνει μαθαίνοντας από τα νέα δεδομένα και τις αποτυχίες της.

Δημήτρης Λιτσικάκης – Country Manager Greece, Revolut 

Η ομάδα και η αφοσίωση που έχουν στη startup τους. 

Σωκράτης Πλούσσας – Founder and CEO of Fund4All

Θεωρώ σημαντικό να είναι ενεργή σε μια αγορά που κατανοώ και πιστεύω πως έχει προοπτική. Αν υπάρχει αυτό, τα υπόλοιπα μπορώ να τα αξιολογήσω σωστά, αλλιώς είναι αδιέξοδο.

Σταύρος Λουνής – Senior Researcher at ELTRUN The E-Business Research Center

Το πρώτο πράγμα που κοιτάω σε μια startup είναι η ομάδα που την υποστηρίζει. Χαρακτηριστικά όπως η συμπληρωματικότητα και το εύρος και βάθος γνώσεων επί του θέματος που καλείται να θεραπεύσει είναι υψίστης σημασίας. Η ομάδα είναι αυτή που θα κληθεί να σχηματίσει και εκτελέσει το όραμα πίσω από την startup και η ομάδα είναι αυτή που έχει τον ρόλο του να φέρει την πρόταση αξίας στο σύνολο του κοινού στόχου της. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να αναδείξει αρχικά τον ενθουσιασμό της για την λύση που προσφέρει και την πεποίθησή της για τη βιωσιμότητα και το μέλλον της startup. 

Πέτρος Κόκκαλης – Vice President of the Kokkalis Foundation

Το πρώτο πράγμα που κοιτάω όταν αξιολογώ μια startup είναι η διάθεση της ομάδας και ο βαθμός αφοσίωσης που δείχνει σε αυτό που κάνει.

Αλέξανδρος Ρούστας – Managing Director, IQbility

Την γνώση και την επαφή με την αγορά στην οποία απευθύνονται.

roula-500x500Ρούλα Μπαχταλιά– Program Manager egg – enter•grow•go

Στο egg πιστεύουμε πως η βιώσιμη ανάπτυξη για μία Startup εταιρεία προκύπτει από την συμπληρωματικότητα της ομάδας, την έρευνα και την εξωστρέφεια. Η κατανόηση των αναγκών της αγοράς για μία υπηρεσία ή ένα προϊόν που προκύπτει από την έρευνα και την παρατήρηση, είναι σημαντικό στοιχείο για την ολοκλήρωση ενός προϊόντος/υπηρεσίας που δίνει αξία σε συγκεκριμένο κοινό. Η επιχειρηματική ομάδα που θα δουλέψει σε αυτό είναι απαραίτητο να έχει συμπληρωματικές δεξιότητες, εμπειρίες και φυσικά γνώση του αντικειμένου. Με την ανάπτυξη δράσεων εξωστρέφειας η startup εταιρεία θα καταφέρει τη δημιουργία ενός καινοτόμου προϊόντος που θα λύνει ένα πρόβλημα σε διεθνές επίπεδο. Η κατάλληλη συμβουλευτική, η επιμονή και η γρήγορη επανατοποθέτηση της ομάδας εάν χρειαστεί είναι επιπλέον καλοί οδηγοί στη βιώσιμη ανάπτυξη. 

Σωτήρης Συρμακέζης – Head of Retail, Digital and Technology at Praxia Bank 

Μία επιχείρηση είναι τόσο σημαντική, όσο σημαντικοί είναι και οι άνθρωποί της. Η αξία της δεν είναι απλά το άθροισμα των μελών μίας ομάδας που επιχειρεί, αλλά η δυναμική της ομάδας αυτής.Όταν η  γνώση συναντά την πείρα, τότε μία καλή ιδέα, μπορεί να πάρει «σάρκα και οστά».

Αξιολογούμε την πίστη τους στο project, την επιμονή και την υπομονή, τη γνώση τους στη μεγάλη εικόνα που αφορά την οικονομία, αλλά και για την μικρότερη εικόνα που αφορά τους ανταγωνιστές τους στον κλάδο που θα δραστηριοποιηθούν.

Με λίγα λόγια, βλέπουμε αν θα παρακολουθούν την αγορά που μπαίνουν και τη βελτίωση των προϊόντων ή/και υπηρεσιών που θα προσφέρουν, την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος/υπηρεσίας που θα προσφέρουν, την ανθεκτικότητα του προϊόντος /υπηρεσίας στο βάθος του χρόνου και τέλος, την ασυγκράτητη φιλοδοξία τους να «νικήσουν». Εν ολίγοις, αυτά είναι που πρέπει να έχει η ομάδα που επιχειρεί. 

Οι αιτήσεις του Disrupt Greece είναι ανοιχτές: Δηλώστε συμμετοχή τώρα

How to get there